Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, yeni müfredata gelen tepkilere ilişkin açıklamalarda bulundu, integralin neden olmadığıyla ilgili dünya örneklerinin incelendiğini belirterek, “Dolayısıyla integral konusunun lisans eğitiminde işlenmesinin daha doğru olacağı gerektiği değerlendirildi” dedi.

2 milyon yakın araca trafik denetimi 2 milyon yakın araca trafik denetimi

İSOV-Dinçkök Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde eğitim editörlerinin sorularını yanıtlayan Bakan Tekin, söz konusu eleştirilere yanıt verdi. Milliyet’ten Ozan Ömer Karadüker’in aktardığına göre, Bakan Tekin’inkonuşmasından öne çıkanlar şöyle:

“Müfredata katkı sunmak isteyen herkesi bekliyoruz dedik. Yapabileceğimiz en demokratik yöntemle yapmaya çalıştık. Sürecin şeffaf sürmesinden yanayım. Diyaloğa açığız.

“Eski müfredatta toplama bir konu, çarpma, çıkarma bölme birer konu. Bunlar birleştirildi. Toplama-çıkarma bir konu yapıldı, seyreltme ve sadeleştirme bu tarzda da oldu.

“Dünya örnekleri incelendi, örneğin Kanada Ontario eyaletinde integral kaldırılmış ve bugün baktığımızda Ontario eyaleti PISA’da 7. sırada yer almaktadır. Dolayısıyla integral konusunun lisans eğitiminde işlenmesinin daha doğru olacağı gerektiği değerlendirildi.”

Editör: Ömür Ünver