Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) verilerine göre, nisan ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkı en fazla yüzde 256 ile havuçta görüldü. Nisan ayında markette 39 ürünün 28’sinde fiyat artışı, 11’inde ise düşüş gerçekleşti. Markette fiyatı en fazla artan ürün yüzde 43 ile karnabahar oldu.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği Genel Başkanı Şemsi Bayraktar nisan ayı üretici ve market fiyatları araştırmasının sonuçlarını açıkladı. 

Nisan ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkı en fazla yüzde 256 ile havuçta görüldü.

Bayraktar, “Havuçtaki fiyat farkını yüzde 230 ile marul, yüzde 222 ile kuru soğan, yüzde 219 ile kuru fasulye ve yüzde 216 ile nohut takip etti. Havuç 3,6 kat, marul 3,3 kat, kuru soğan, kuru fasulye ve nohut 3,2 kat fazlaya satıldı. Üreticide 14 lira olan havuç 50 liraya,12 lira 50 kuruş olan marul 41 liraya, 33 lira olan kuru fasulye 106 liraya, 32 lira olan nohut 100 liraya markette satıldı. Nisan ayında fiyatı en fazla artan ürün markette havuç, üreticide kuru kayısı olurken, fiyatı en fazla düşen ürün hem markette hem üreticide salatalık oldu” dedi. 

Nisan ayında markette 39 ürünün 28’sinde fiyat artışı, 11’inde ise fiyat azalışı görüldüğünü dikkat çeken Bayraktar, "Markette fiyatı en fazla artan ürün yüzde 43 ile karnabahar oldu. Karnabahardaki fiyat artışını yüzde 28 ile havuç, yüzde 22 ile maydanoz, yüzde 20 ile limon ve yüzde 17 ile marul takip etti. Markette fiyatı en fazla azalan ürün ise yüzde 36 ile salatalık oldu. Salatalıktaki fiyat düşüşünü yüzde 30 ile patlıcan, yüzde 28 ile domates, yüzde 22 ile sivri biber ve yüzde 12 ile kabak izledi” diye konuştu. 

Araştırma: Katılımcıların yüzde 71’i ekonomiyi 'kötü' buluyor, yüzde 13'ü ise 'iyi' olduğunu düşünüyor Araştırma: Katılımcıların yüzde 71’i ekonomiyi 'kötü' buluyor, yüzde 13'ü ise 'iyi' olduğunu düşünüyor

Üretici fiyatlarını değerlendiren Bayraktar, Nisan ayında üreticide 31 ürünün 8’sinde fiyat artışı olurken 17’inde fiyat düşüşü görüldü. 6 üründe ise fiyat değişimi olmadığını belirttti.

Editör: TE Bilisim