Nike, Superdry ve Lacoste'un reklamları, bu markaların çevreci kimlik bilgileri hakkında yanıltıcı iddialarda bulundukları gerekçesiyle yasaklandı.

İngiltere'nin reklam denetleme kurumu, markaların, sürdürülebilirliklerine dair kanıta dayanmayan ücretli Google reklamlarında "sürdürülebilir" kelimesini kullanmaları nedeniyle dava açtı.

Reklam Standartları Kurumu (ASA), perakendecilerin müşterilerine "sürdürülebilir malzemeler", "sürdürülebilir stil" ve "sürdürülebilir giyim" vaat eden üç reklamını tespit etti.

BBC haberine göre İngiltere'nin reklam yönetmeliği, çevresel sürdürülebilirlik hakkındaki iddiaların temelinin açık ve "yüksek düzeyde kanıtla desteklenmesi" gerektiğini belirtiyor.

Her durumda şirketlerden, ürünlerin sürdürülebilirliğiyle ilgili iddialarını destekleyecek kanıtlar talep edildi.

Nike, "Nike ile servis ve as... sürdürülebilir malzemeler" sloganıyla tenis polo tişörtlerini tanıtan reklamının "genel terimlerle" çerçevelendiğini ve ürünlerinin daha geniş sürdürülebilirliğini vurguladığını belirtti.

Spor ayakkabı devi, "sürdürülebilir malzemeler" iddiasının, sitesinde bulunan diğer ürünlerin geri dönüştürülmüş malzemeler içerdiğini vurgulamayı amaçladığını söyledi.

Ancak ASA, Nike'ın nitelikli ayrıntıları eklemeyi başaramadığına ve ürünlerinin "sürdürülebilirliği" konusundaki iddiasının temelini açıklamadığına hükmetti.

Superdry'nin reklamında "stil ve sürdürülebilirliği birleştiren bir gardırop" tanıtılıyordu ve müşterilerin, kıyafetlerinin ya şık, ya sürdürülebilir ya da her ikisi anlamına geldiğini anlayacağı savunuluyordu.

Perakendeci, tüm Superdry ürünlerinin sürdürülebilir olduğunu öne sürmediğini savundu.

Ancak ASA, şirketin yeşil iddialarının "muğlak ve belirsiz" olduğunu ve müşterilerin tüm Superdry ürünlerinin sürdürülebilir olduğuna inanmasına yol açacağını söyledi.

Kararda, "Superdry, ürünlerinin çevre üzerinde zararlı bir etkisi olmadığını gösterecek bir kanıt sunmadı" denildi.

Lacoste'un reklamında çocuk giyim ürünleri "sürdürülebilir giyim" olarak tanıtılıyor ve ASA'ya ürünlerinin karbon ayak izini azaltmak için yıllardır çalıştığı belirtiliyor.

Ancak denetleme kurumu, çocuk ürün gamındaki ürünlerin çevresel etkisinde bir azalma olduğunu belirtirken, kıyafetlerinin "çevre üzerinde hiçbir zararlı etkisi olmayacağına" dair bir kanıt sunmadığını söyledi.

''İstanbul’da yüzde 1,28 artış, Ankara’da yüzde 4,98 artış, Türkiye çapında ise yüzde 0,69 düşüş! Bu nasıl oluyor?''
''İstanbul’da yüzde 1,28 artış, Ankara’da yüzde 4,98 artış, Türkiye çapında ise yüzde 0,69 düşüş! Bu nasıl oluyor?''
İçeriği Görüntüle

Reklamlar yasaklandı ve şirketlere gelecekteki tanıtımların sürdürülebilirlik iddiaları için "yüksek düzeyde kanıt" içermesi gerektiği konusunda uyarıda bulunuldu.