Meta yakında insanların yapay zeka sohbet robotuna söylediklerini kullanarak kişisel reklamlar yayınlayacak.
Şirket yaptığı açıklamada, kullanıcıların Meta AI ile sohbetlerinin ve etkileşimlerinin yakında daha kişiselleştirilmiş reklamlarla hedeflenmek üzere kullanılacağını söyledi. Kullanıcılar, değişikliğin bildirimlerini önümüzdeki hafta görmeye başlayacak, ancak değişiklik 16 Aralık'tan önce yürürlüğe girmeyecek.
Meta, sosyal medya platformlarında kullanıcıların gönderilerine, tıklamalarına ve bağlantı kurdukları kişilere göre reklamlarla kullanıcıları zaten hedefliyor. Bu veriler, Meta'nın kullanıcıların ne satın alabileceğini tahmin etmesini sağlıyor. Ancak kullanıcılar, Meta'nın sohbet robotuyla yaptıkları görüşmelerde, şirkete ne satın aldıklarını, yakında çıkacakları seyahati veya bir ürünün çözebileceği sorunları doğrudan bildirebiliyor.
Şirket ayrıca kullanıcıların sitesinde ne tür içerikler göreceğine karar vermek için Meta AI'dan gelen verileri kullanacak.
Şirkete göre Meta AI'nın aylık 1 milyar kullanıcısı var, ancak bu kullanıcıların uygulamayla ne sıklıkta etkileşim kurduğu henüz net değil. Kullanıcılar, sohbet robotuyla Facebook, Instagram, WhatsApp veya bağımsız Meta AI uygulaması aracılığıyla konuşabiliyor.