Dünya genelinde bilgisayar yazılım sistemlerinde sorun yaşanıyor, birçok sektörde işlemler durdu.
Aralarında büyük bankalar, medya kuruluşları ve havayolu şirketlerinin de bulunduğu bir dizi küresel şirket, toplu bir yazılım sistemi kesintisinden etkilendiğini bildirdi.
ABD'nin Alaska eyaleti acil durum hizmetlerinin etkilendiği uyarısında bulunurken, Londra Menkul Kıymetler Borsası'nın da etkilendiği bildirildi.
vustralya özellikle uçuşların durması, süpermarketlerin kasada kaos yaşaması ve yayın ağlarının grafikler ve bilgisayarların arızalanması nedeniyle yayında zor durumda kalmasıyla büyük sorun yaşadı.
Kesintinin nedeni belli değil, ancak etkilenenlerin çoğu bunu Microsoft PC işletim sistemleriyle ilişkilendirdi. Günün erken saatlerinde X'te yayımlanan resmî Microsoft 365 hizmet güncellemesinde "kullanıcıların çeşitli Microsoft 365 uygulama ve hizmetlerine erişimini etkileyen bir sorunu araştırıyoruz" denildi.
Ancak bir Microsoft Sözcüsü, BBC'ye yaptığı açıklamada "hizmetlerin çoğunun günün erken saatlerinde kurtarıldığını" söyledi.
Ajanslar, Londra Menkul Kıymetler Borsası'nda bir kesinti yaşandığını belirtirken, Alaska yetkilileri birçok 911 ve acil olmayan çağrı merkezinin düzgün çalışmadığını söyledi.
Bakan Uraloğlu: Kesinti herhangi bir siber saldırıdan kaynaklanmıyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ulusal Deniz Emniyeti Başkanlığı'nda yaptığı açıklamada Windows işletim sistemi kullanan cihazlarda yaşanan küresel çaptaki kesintinin herhangi bir siber saldırıdan kaynaklanmadığını açıkladı.
Uluslararası yaşanan internet bağlantı sorunu ile ilgili değerlendirmelerde de bulunan Bakan Uraloğlu, “Windows işletim sistemi kullanan cihazlarda global çapta meydana gelen kesintiye ilişkin yapılan inceleme neticesinde yaşanan aksaklığın siber saldırı kaynaklı olmadığı tespiti yapılmıştır. Söz konusu kesintinin CrowdStrike ürününü kullanan kurum ve kuruluşlarda meydana geldiği tespit edilmekle birlikte çözüm önerileri SİP platformu üzerinden tüm SOME’lerimiz ile paylaşılmıştır.” dedi.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin siber sınırlarını korumak için yerli ve milli ürünlerle 7 gün 24 saat aralıksız çalışmaya devam ettiklerini vurgulayarak, kamu ve özel kurumlarla iletişim halinde olduklarını ve sorunlara hızlıca müdahale edildiğini bildirdi.
THY'den açıklama
Türk Hava Yolları (THY), bilgi sistemlerindeki arıza nedeniyle biletleme ve rezervasyon sistemlerinde meydana gelen sorunun giderilmesi için çalışma yapıldığını bildirdi.
THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, sosyal medyadan yaptığı açıklamada, bilgi sistemlerinde yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşandığını belirtti.
Üstün, "Sorunun giderilmesi ve yolcularımızın mağdur olmaması adına gerekli çalışmalar yapılmaktadır. Söz konusu aksaklık için özür dileriz. En kısa sürede sizlere bilgi vereceğiz." ifadelerini kullandı.