Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Atatürk Havalimanı'nın pistlerinin yıkılmasına ilişkin "İki havalimanı da (İstanbul ve Atatürk) aynı hava koridorunu kullanıyor. İkisine aynı anda iniş ve kalkış yapılamıyor. Ya birini açık tutacaksınız ya da diğerini..." dedi. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum da, Atatürk Havalimanı'nın yıkılıp, yerine Millet Bahçesi yapılacağına ilişkin açıklamalarda bulundu. Kurum, 'Atatürk istismarı yapıldığını' söyleyerek, "Milletimizin talepleri doğrultusunda projelerimizi yapmaya devam edeceğiz. Katarlılara satılması söz konusu değil" dedi.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, telefonla FOX TV canlı yayınına bağlanarak, Atatürk Havalimanı'ndaki pistlerin yıkılmasına ilişkin açıklamalarda bulundu.
Ersoy, İstanbul ve Atatürk havalimanlarının aynı hava koridorunu kullandığına işaret etti:
"Atatürk Havalimanı'nın potansiyeline baktığımız zaman, 3 pisti olmasına rağmen 1.5 pist verimliliğinde kullanılabiliyordu. Yeni yapılan İstanbul Havalimanı ise 6 pist potansiyeline sahip olup paralel planlanması sebebiyle tamamı eş zamanlı kullanılabiliyor. İki havalimanını kıyasladığımız zaman İstanbul Havalimanı'nın kapasitesi 4 kat daha yüksek."
İstanbul'un önemli bir hub noktası ve Türk Hava Yollarının büyüyen bir hava yolu şirketi olduğu için kapasitesi yüksek yeni bir havalimanına ihtiyaç duyulduğuna işaret eden Ersoy, "İstanbul'a yeni bir havalimanı gerekiyordu. 6 pistin aktif kullanıldığını düşünürsek, gelecek 50 yıl hatta 100 yıl herhangi bir havalimanına Avrupa Yakası’nda ihtiyaç yok, kapasiteyi fazlasıyla karşılayacak seviyede" diye konuştu.
Bakan Ersoy, Atatürk Havalimanı'nda bir pistin acil durumlar için açık tutulacağına dikkati çekerek, "Atatürk Havalimanı'nın bundan sonra 1 taneden fazla piste ihtiyacı hiçbir zaman olmayacak. Sadece sağlık sebebiyle ve yahut fuar vesaire gerekçelerle acil ve özel inişler için kullanılabilir. Çünkü oraya iniş yaptığınız zaman İstanbul'daki trafiği durdurmanız gerekiyor" dedi.
Yedek pistin açık tutulduğunu, deprem gibi acil durumlarda her zaman kullanılabileceğini vurgulayan Ersoy, eski havalimanı açıkken dahi bütün pistlerinin aktif olarak kullanılamadığı ve yıkılan pistin yeni havalimanının yaklaşma koridoruna giren pist olduğu bilgisini verdi.

‘Yeni havalimanından 400-500 noktaya da direkt uçuş bağlayabilirsiniz’

Ersoy, konuşmasında şu değerlendirmelerde bulundu:
"Dünya kenti olan İstanbul'un daha fazla Atatürk Havalimanı'yla, havalimanı statüsünde devam etme şansı yoktu. İstanbul Havalimanı, şu anda dünyanın en iyi havalimanı ve 6 pisti aktif kullanılıyor. Dünyada eşi benzeri yok. Aynı anda 6 uçak iniş yapabiliyor, kalkabiliyor. Biz eğer bunu (İstanbul Havalimanı'nı) açmamış olsaydık, bundan sonra zaten Atatürk Havalimanı slotları geri çevirmeye başlayacaktı. Şu anda yeni havalimanından 400-500 noktaya da direkt uçuş bağlayabilirsiniz."
İki havalimanının aktif kullanılamayacağının basit bir araştırmayla dahi öğrenilebileceğini dile getiren Ersoy, Atatürk Havalimanı taşınırken turizmi de ilgilendirdiği için hem Türk Hava Yolları’nı hem de hava trafiğini yakından takip ettiğini söyledi.
Bakan Ersoy, İstanbul Havalimanı açılırken iki havalimanının da kullanıldığı test uçuşlarının yapıldığını ve hava koridorlarının çakışması nedeniyle bu uçuşların en fazla 16-20 uçuşla sınırlandırılmak zorunda kalındığını sözlerine ekledi.

Kurum: Katarlılara, yurt dışındaki kardeşlerimize satılması gibi bir durum söz konusu değil

Atatürk Havalimanı'nın yıkılıp, yerine Millet Bahçesi yapılması projesine karşı çıkan muhalefeti eleştiren Bakan Kurum, "Burası hiçbir şekilde imara açılmayacak, herhangi bir konut projesi bu alana yapılmayacak. Katarlılara, yurt dışındaki kardeşlerimize satılması gibi bir durum söz konusu değil" ifadelerini kullandı.
İhalenin şeffaf bir biçimde yapıldığını söyleyen Bakan kurum, ihale bedelinin de 2 milyon 100 milyon TL olduğunu belirtti.
Kurum'un açıklamasından öne çıkan satır başları:
"Milletimizin talepleri doğrultusunda projelerimizi yapmaya devam edeceğiz. Onlar tehdit edip dursunlar biz projelerimizi yapmaya devam edeceğiz. 1 pist acil inişler için açık kalacak. Afet zamanında hizmet verecek şekilde bir pisti bırakıyoruz. Burası 1900'lü yıllarda ilk havalimanı olarak hizmete girmiş bir alan. 1953'te de uluslararası hava trafiğine açılmış. Burada yaşanan trafik problemi, hava kirliliğinden sebep, Küçükçekmece, Bağcılar, Bakırköy bölgesinde milyonlarca vatandaşımız yaşıyorlar. Hava kirliliğinden, gürültü probleminden dolayı, sesten dolayı rahatsızlıklarını dile getiriyorlar. Cumhurbaşkanımızın ortaya koyduğu büyük İstanbul vizyonu çerçevesinde İstanbul Havalimanımız yapıldı.

'Afet durumlarında toplanma alanı olarak kullanılacak'

Günde 1 milyondan fazla vatandaşımızın ziyaret edeceğiz bir mekan haline gelecek. İstanbul'un cazibe merkezi diyeceğimiz, vatandaşımıza açacağımız bu alanda gençlerimiz deneyler yapacak, kıraathanede ders çalışacaklar, çok çok da önemsediğim, İstanbul bir deprem bölgesi, olası afet durumunda burası çok önemli bir toplanma alanı görevi görecek. Millete sözlerini tutmadıkları için bu projeleri anlayamazlar. Milletimizin ihtiyacı neredeyse biz orada olmaya gayret gösteriyoruz"