Avustralyalı yetkililer, telekomünikasyon devi Optus'un çok sayıda ölüme yol açan sistem kesintisi nedeniyle "önemli sonuçlarla" karşı karşıya kalacağını söyledi.
Geçtiğimiz hafta yaşanan olayda ülkenin yarısından fazlasında yüzlerce kişi 13 saat boyunca acil servisleri arayamamıştı.
Ülkenin iki büyük enerji sağlayıcısından biri olan Optus, en az üç kişinin hayatını kaybettiğini ve şirketin genel müdürünün ailelerinden ve kamuoyundan bu "tamamen kabul edilemez" başarısızlıktan dolayı özür dilediğini açıkladı.
Şirket, olayla ilgili geç müdahalesi nedeniyle eleştiriliyor firmanın iki yıl içinde yaşadığı ikinci kesinti ve ülkenin iletişim düzenleyicisi konuyu soruşturuyor.
Geçtiğimiz Perşembe günü acil servislere gelen 600'den fazla çağrı, çoğunlukla Güney Avustralya, Batı Avustralya ve Kuzey Toprakları'ndan geldi. Güneybatı Yeni Güney Galler'den yapılan en az iki üçlü 0 çağrısı da sonuçsuz kaldı.
Avustralya İletişim ve Medya Otoritesi, ancak Optus, kamuoyunu olay hakkında bilgilendirmek için 40 saat bekledi ve sorun çözülene kadar düzenleyicilere bilgi vermedi; "bu da standart uygulamaya aykırı," diyor.
Optus'un patronu Stephen Rue, cuma günü öğleden sonra düzenlediği basın toplantısında, kesintinin ağ yükseltmesi sırasında tespit edilen teknik bir hatadan kaynaklandığını söyledi.