Bir Twitter kullanıcısının kendilerine yönelttiği soruya yanıt veren dünyaca ünlü hacker grubu Anonymous, “Akbank’a biz saldırmadık” dedi. Sonrasında ise çarpıcı ifadeler kullandı.

Türkiye’nin bankacılık devlerinden ’ta dün sabah itibarıyla çöken sistem nedeniyle binlerce müşteri büyük bir mağduriyet yaşarken, üzerinden 24 saatten fazla süre geçmesine rağmen çözülmeyen problem beraberinde birçok iddiayı da getirdi. 'SİBER SALDIRI DEĞİL…' Dün sabahtan beri bankanın mobil işlemleri, kredi kartı pos cihazları ve şubeler arasındaki sistemleri çalışmazken müşteriler kartla alışveriş yapamıyor, para çekemiyor ve para transferi yapamıyor. Yaşanan bu sorunların bazı sosyal medya kullanıcıları tarafından “Akbank’a siber saldırı düzenleniyor” şeklinde yorumlanmasının ardından açıklama yapan banka iddiaları yalanlamıştı. Bugün de internet sitesine giren müşterilerine yönelik bir bilgilendirme mesajı yayınlayan Akbank, yaşanan sorunun banka anabilgisayarındaki teknik arızadan kaynaklandığını ifade etmişti. ANONYMOUS: BİRÇOK DEFA HACKLENDİKLERİNİ BİLİYORUZ Siber saldırı iddiaları Akbank tarafından yapılan açıklama ile yalanlasa da sosyal medyada kullanıcılarının bir kısmı pek ikna olmadı. Twitter üzerinden dünyaca ünlü hacker grubu Anonymous’a “Doğruyu söyleyin sizin işiniz mi bu?” sorusunu yönelten bir kullanıcıya hacker grubundan yanıt gecikmedi. Anonymous, Twitter’dan verdiği yanıtta şu ifadeleri kullandı: “Akbank’a biz saldırmadık. Fakat birçok defa hacklendiklerini biliyoruz. Bu sefer gizlemeyeceklerini düşünüyoruz.”

Akbank'tan 'kriz' açıklaması

Öte yandan Akbank'tan yapılan açıklamada, "6 Temmuz'da başlayan ve bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler sürmektedir. Müşterilerimize hizmet verdiğimiz tüm kanallarımız bu sorundan etkilenmektedir. İlgili birimlerimiz ve teknoloji iş ortaklarımız çözüm için çalışmalarına devam etmektedir." ifadeleri kullanıldı. Durumun siber saldırıdan kaynaklandığına dair internet ve sosyal medyada yapılan paylaşımların gerçeği yansıtmadığının belirtildiği açıklamada, şunlar kaydedildi: "Bankamız ve müşterilerimizin bilgi ve kayıtlarına ilişkin herhangi bir güvenlik problemi bulunmamaktadır, sorunun giderilmesini takiben işlemlerimiz devam edecektir. Müşterilerimiz, bu süreçte yaşanan mağduriyetlerin giderilmesi için aldığımız önlemlere Akbank.com'dan ulaşılabilirler. Bu süre zarfında hizmetlerimizde yaşanan aksaklıklar için özür diliyoruz." "SON ÖDEME TARİHİ BİR GÜN ÖTELENMİŞTİR" Öte yandan bankanın internet sitesinden yapılan açıklamada şöyle denildi: 06.07.2021 tarihinde başlayan ve devam eden bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler ile ilgili olarak; Ekstre ödemesi 06.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafından bir gün ötelenmiştir.
"FAİZ İŞLETİLMEYECEK" Kredi vadesi veya taksit tarihi 06.07.2021 olan ticari krediler ve tüketici kredileri için o gün faiz işletilmeyecektir/işleyen faiz geri ödenecektir. Müşterilerimize ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili herhangi bir gecikme faizi yansıtılmayacaktır. Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır. Gelişmelere paralel olarak ilave önlemler alınacaktır. AKBANK'TAN KAP'A AÇIKLAMA Akbank'ta yaşanan erişim sorunun ardından banka tarafından KAP'a açıklama yapıldı. Bankanın KAP'a yaptığı açıklamada, müşterilere hizmet verdiği tüm kanalların sorundan etkilendiğini belirterek, ilgili birimlerin ve teknoloji iş ortaklarının çözüm için çalışmalarına devam ettiğini belirtti. "SİBER SALDIRI İDDİALARI GERÇEK DEĞİL" Açıklamada, "Durumun siber saldırıdan kaynaklandığına dair internet ve sosyal medyada yapılan paylaşımlar gerçeği yansıtmamaktadır. Bankamız ve müşterilerimizin bilgi ve kayıtlarına ilişkin herhangi bir güvenlik problemi bulunmamaktadır, sorunun giderilmesini takiben işlemlerimiz devam edecektir" denildi. 34'ÜNCÜ SAATTE YENİ AÇIKLAMA Akbank müşterileri yaklaşık 34 saattir mobil bankacılık ve ATM’lerden işlem sağlayamıyor. Bankadan yapılan ilk açıklamada hizmet kesintilerinin giderilmesi için çalışmaların sürdüğü belirtilmişti. Akbank tarafından yapılan yeni açıklamada ise şu ifadeler kullanıldı: “Hizmetlerimizdeki kesintileri gidermek için yoğun çalışmalarımızı teknoloji iş ortaklarımızla beraber aralıksız sürdürüyoruz. Sistemlerimizi önümüzdeki saatlerde kademeli olarak devreye almayı hedefliyoruz. Gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz. Süreçten etkilenen başta müşterilerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımızdan özür dileriz.”
Editör: Ömür Ünver