Amazon, bulut bilişim hizmetinin bu hafta neden kapandığını açıkladı; çevrimiçi bankacılık platformlarını, bir hükümet web sitesini, sosyal medyayı ve yemek teslimat hizmetlerini saatlerce kapattı.
Amazon Web Services (AWS), sitesinde yayınladığı uzun açıklamada , otomasyon yazılımında zincirleme sorunlara yol açan bir hata olduğunu belirtti.
Sorunun kökeninde, Signal gibi şirketler de dahil olmak üzere müşterilerinin, müşteri verilerini depolayan bir sistem olan DynamoDB'ye bağlanamaması yatıyordu.
AWS, bunun "hizmetin otomatik DNS [alan adı sistemi] yönetim sistemindeki gizli bir kusurdan" kaynaklandığını söyledi. DNS, internetin telefon rehberi olarak düşünülebilir. www.amazon.com gibi web sitesi adlarını, bilgisayarların ağ üzerinde birbirlerini bulmak için kullandıkları makine dostu IP adreslerine dönüştürüyor.
Ancak AWS'nin DNS otomasyon sistemi bölgesel uç noktasına ait DNS kayıtlarını sildi ve bu nedenle DynamoDB ve diğer hizmetlere bağlanamadı.
Hatanın otomatik olarak onarılması mümkün olmadı ve operatörün manuel müdahalesi gerekti.
Bu sorunlar, Amazon'un genel merkezinin bulunduğu Kuzey Virginia bölgesindeki birçok temel AWS hizmetini etkiledi. Sorunlar birkaç saat içinde çözülse de, web siteleri ve uygulamalar üzerindeki toplam etki 14,5 saat sürdü. 8 milyondan fazla kişi sorun bildirdi.
İnternet kesintilerini izleyen Downdetector sitesine göre, etkilenen 2.000 site arasında Signal, Roblox, Snapchat ve İngiltere'nin vergi ve gelir sitesi gibi AWS müşterileri de yer alıyor.
Bu olay, teknoloji uzmanlarını Avrupa'nın tek bir bulut hizmetine aşırı bağımlılığını ve kendi bulut hedeflerini vurgulamaya yöneltti .




