Sabiha Gökçen Havalimanı'nda 5 Şubat'ta pistten çıkarak 3 kişinin ölümüne, 180 kişinin de yaralanmasına neden olan kazaya ilişkin soruşturma dosyasına bilirkişi raporu girdi.

Raporda, kaptan pilot Mahmut Aslan asli ve ikinci pilot Ferdinant Pondaag tali kusurlu bulundu.

Islak piste, yerdeki şiddetli rüzgara bakmadı, manuel fren yapmaya çalıştı

Raporda, kaptan pilot Mahmut Aslan'ın rüzgarın kuyruk hızını, pistin ıslak oluşunu hesaba katarak uçağın pistten çıkma ihtimalini göz önüne alması gerektiği, Yalova dolaylarında uçağa yıldırım isabet etmesinin verdiği stres ve yolcuların olumsuz etkilenmelerinin önüne geçmek amacıyla uçağı bir an önce indirmeye odaklandığından bunu yapmadığı kaydedildi.  Aslan'ın piste yaklaşma kriterlerindeki hıza da uymadığı belirtilen raporda, otomatik ve hız frenini kapatmadığı, uçağı yere indirdikten sonra manuel frenle durdurmaya çalıştığı, yerdeki kuvvetli rüzgar nedeniyle yavaşlayamayarak kazaya neden olduğu ifade edildi. Raporda ikinci pilot Ferdinant Pondaag'ın ise kaptan pilotu uyarmadığı, yetkisi varken kontrolü alıp pas geçmeyi yapmadığı kaydedildi. Raporda, soruşturmada şüpheli olmayan iki kuledeki iki görevli de kusurlu bulundu. Raporda, pistin bir bölümünde lastik temizleme çalışması yapılmadığı gerekçesi ile HEAŞ da asli kusurlu bulundu. Raporda, kusurlu olduğu belirtilen Sabiha Gökçen Kule Kontrolörü'nü uçağın pistten çıkabileceği yönünde uyaran kule görevlisi ise kusursuz bulundu. DHA  
Editör: Ömür Ünver