<div class="article__header"> <h3 class="article__announce-text">Japonya'nın önde gelen havayolu firmalarından ANA ve ABD merkezli havacılık şirketi Joby Aviation, havalimanından Osaka şehir merkezine 'uçan taksi' hizmeti sunmaya hazırlandıklarını duyurdu.</h3> <div></div> </div> <div class="article__body"> <div class="article__block" data-type="text"> <div class="article__text">ANA ve Joby Avitation'dan yapılan açıklamaya göre, ilk olarak Japonya'nın üçüncü büyük şehri Osaka'da uygulanacak olan uçan taksi hizmetiyle Kansai Havalimanı'ndan şehir merkezine yolculuğun 1 saatten 15 dakikaya düşürülmesi hedefleniyor.</div> </div> <div class="article__block" data-type="text"> <div class="article__text">Joby Avitation'ın kurucu CEO'su JoeBen Bevirt, elektrikle çalışan dikey kalkış ve iniş kabiliyetine sahip uçak sayesinde daha hızlı seyahat etmenin çevre dostu bir yöntemini sunmak istediklerini belirtti. 'Uçan taksi'nin tek seferde 5 yolcu taşıma kapasitesi bulunuyor.</div> </div> <div class="article__block" data-type="text"> <div class="article__text">Bevirt, "Nüfusun yüzde 92'sinin kentsel alanlarda yaşaması ve Tokyo'nun dünyanın en kalabalık 20 şehrinden biri olması nedeniyle Japonya bize tam da bunu yapmak için muhteşem bir fırsat sunuyor" ifadelerini kullandı.</div> </div> <div class="article__block" data-type="social"> <div class="ria-tweet"> <div class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered"></div> </div> </div> <div class="article__block" data-type="text"> <div class="article__text">Osaka şehrinin 38 kilometre batısındaki bir yapay adada yer alan havalimanına halihazırda elektrikli trenlerle 34-65 dakikada ulaşım sağlanıyor.</div> </div> <div class="article__block" data-type="banner" data-position="desktop"> <div class="banner m-article-body m-article-desktop" data-position="article_desktop_content-1" data-infinity="1" data-changed-id="adfox_desktop_body_1053930748"><aside class="banner__content"> <div class="div-gpt-ad-banner6"> <div id="gpt_unit_/57209224/100x442_in_article_desk_new_sputniknews_tr_0" data-google-query-id="CIqrlqaAhvYCFRSDewodwKUDfQ"> <div id="google_ads_iframe_/57209224/100x442_in_article_desk_new_sputniknews_tr_0__container__"></div> </div> </div> </aside></div> <div class="banner__hidden">Joby'ye yaklaşık 400 milyon dolar yatırım yapan Japon otomobil şirketi Toyota'nın da projeye dahil olacağı kaydedildi.</div> </div> <div class="article__block" data-type="text"> <div class="article__text">Japon hükümeti son yıllarda havayoluyla araç paylaşım hizmetleri geliştirme teşvikinde bulunuyor. 2018'de Japonya hükümeti, uçan ticari taksi hizmetlerinin başlangıç tarihi olarak 2023'ü hedefleyen, 'hava hareketliliği devrimine yönelik yol haritası' isimli bir belge yayınlamıştı.</div> </div> <div class="article__block" data-type="text"> <div class="article__text">ANA ve Joby ortaklığında yürütülen proje hedeflenen tarihi yakalayamasa da, 2025 Osaka World Expo etkinliği daha önce diğer şirketler tarafından potansiyel bir başlangıç noktası olarak anılmıştı. Geçtiğimiz yıl Japonya merkezli uçan otomobil girişimi Skydrive, söz konusu etkinlikte uçan taksi hizmeti sunabilmek için Osaka'daki yetkililerle anlaşma imzalamıştı.</div> </div> <div class="article__block" data-type="text"> <div class="article__text">Skydrive CEO'su Tomohiro Fukuzawa, "Bu projeyle sadece elektrikle çalışan dikey kalkış ve iniş kabiliyetine sahip uçak teknolojisini getirmekle kalmayıp, aynı zamanda Osaka'da uçan taksilerin toplum nezdinde kabul edilmesini sağlamak ve bir başlangıç ekosistemi geliştirmek de anlaşma kapsamında mümkün olabilir" demişti.</div> </div> <div class="article__block" data-type="banner" data-position="2"></div> <div class="article__block" data-type="text"> <div class="article__text">ANA'nın Şubat 2020'de Alman uçan araba girişimi Volocopter'e yatırım yapan rakibi Japan Airlines (JAL) da elektrikle çalışan dikey kalkış ve iniş kabiliyetine sahip uçaklar konusunu gündeminde tutuyor.</div> </div> <div class="article__block" data-type="text"> <div class="article__text">Uçan taksi hizmetinin Japonya'da halk nezdinde kabul görmesi, tartışmalı konular arasında yer alıyor. Zira daha önce alçak uçuşların kırsal kesimdeki yoğun gürültüsü bazı kesimlerce protesto edilmişti.</div> </div> <div class="article__block" data-type="text"> <div class="article__text">Geçtiğimiz yıl Japonya'daki Mainichi Shimbun <a href="https://mainichi.jp/english/articles/20210317/p2a/00m/0na/023000c" target="_blank" rel="noopener">gazetesinde</a> ABD'ye ait askeri helikopterlerin Tokyo'daki yerleşim alanlarında 100 metre yükseklikten yaptıkları uçuşlarla oluşturdukları gürültünün tepkiye neden olduğu belirtilmişti.</div> </div> <div class="article__block" data-type="text"> <div class="article__text">Gazeteye konuşan bir Tokyo sakini, "Daha duyarlı uçuşlar yapmalarını istiyorum" demişti.</div> </div> </div>