İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun Karadeniz turuna Ertuğrul Özkök, Nagehan Alçı ve Akif Beki'nin aralarında bulunduğu gazetecileri davet etmesi tartışma konusu oldu. Fox Tv'de çalar Saat programı sunucusu İsmail Küçükkaya, tartışmalarla ilgili görüştüğü İBB Sözcüsü Murat Ongun'un, "Biz bu tartışmaları önemsemiyoruz. Eleştiriler 200 - 300 kişinin kendi aralarındaki yorumlarıdır. Twitter'a bakmıyoruz. Nagehan Alçı, o bölgede çok seviliyor" dediğini aktardı. Sanatçı Ahmet Güneştekin'in Diyarbakır'daki sergisinin açılışına da İmamoğlu,Özkök ve Saymaz katılmış, burada sosyal medyaya yansıyan halay görüntüleri tartışılmıştı.

İBB Sözcüsü Murat Ongun, Nagehan Alçı'nın Ekrem İmamoğlu'nun otobüsünde yer almasına yönelik ilişkilere "Biz bu tartışmaları önemsemiyoruz. Bu eleştiriler 200-300 kişinin kendi arasındaki yorumları, eleştirileridir. Biz bunu önemsemiyoruz. Nagehan Alçı o bölgede çok seviliyor. Biz fotoğrafın bütününe bakıyoruz." açıklamasında bulundu İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Karadeniz turunu tamamladı. İmamoğlu Kemalpaşa mitinginin ardından Trabzon’a dönüş yolunda, gazetecilerin sorularını yanıtladı. İmamoğlu,gazeteciler İmamoğlu'na Karadeniz ziyareti sırasında eşlik eden isimler arasında Nagehan Alçı, İsmail Saymaz, Özlem Gürses, Gülşah İnce ve Ertuğrul Özkök yer aldı.

Alçı,açıklama yaptı

Alçı ise "Bir gazeteci olarak İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı’nın seyahatine davet edildiğimde elbette kabul ederim. Bu gazeteciliğin bir gereğidir. Bu davete icabet ettiğim için bana ya da bu daveti yaptığı için Sayın Ekrem İmamoğlu’na hakaret edenler Ortadoğulu kabileci kafa yapısına sahip olduklarını kanıtladılar" dedi. https://youtu.be/5S0XQRQKxSo

İBB Sözcüsü Ongun: Bu eleştiriler 200-300 kişinin kendi arasındaki yorumları, eleştirileridir

FOX TV'den İsmail Küçükkaya'ya konuşan İBB Sözcüsü Ongun, Nagehan Alçı'nın Karadeniz bölgesinde sevilen bir isim olduğunu söyledi: "Biz bu tartışmaları önemsemiyoruz. Bu tartışmaları medyanın kendi içerisindeki tartışmalar olarak görüyor, böyle değerlendiriyoruz. Bu eleştiriler 200-300 kişinin kendi arasındaki yorumları, eleştirileridir. Biz bunu önemsemiyoruz. Biz Twitter'a bakmıyoruz. Fotoğrafı ben istedim. Bu bizim ilk seyahatimiz değil. Bundan sonra da yapacağız. Ardahan'a da gideceğiz. Ayrıca bu geziye Hande Fırat'ı da da davet etmiştim. Eşi ile ilgi olarak bazı tartışmalar olduğu için gelemedi" dedi. Ongun açıklamasının devamında " Nagehan Alçı oralarda çok seviliyor, Biz fotoğrafın bütününe bakıyoruz" ifadelerini kullandı.

Özkök: Erdoğan ile nasıl gittiysem İmamoğlu ile de öyle gittim

Ertuğrul Özkök ise, geziyle ilgili kendisini arayan Sabah gazetesi muhabirine şu yanıtı verdiğini aktardı: “Geçmişte Sayın Erdoğan başbakan olarak beni Amerika gezisine nasıl davet ettiyse; Başbakanlığı döneminde yerel seçim için İzmir’e özel uçakla giderken nasıl davet ettiyse, Pandemi’den önceki 29 Ekim’de Külliye’ye nasıl davet ettiyse;  Atatürk Kültür Merkezi’nin açılışına nasıl davet edildiysem; Kültür ve Turizm Bakanı çeşitli gezilerine nasıl davet ettiyse; son yerel seçimde AKP’nin İstanbul, Ankara, İzmir büyükşehir belediye başkan adayları nasıl davet ettiyse, Beyoğlu Belediyesinin son iki başkanı birçok yemek ve törenine nasıl davet ettiyse aynen öyle davet edildim. Yani şöyle oldu: “Belediyenin basın bürosundan aradılar davet ettiler ben de bir gazetecilik fırsatı olarak görüp kabul ettim.” Saymaz,Özkök, halay

Diyarbakır'daki halayda da aynı isimler

Söz konusu isimlerden Ertuğrul Özkök ve İsmail Saymaz, sanatçı Ahmet Güneştekin'in Diyarbakır’da açılan ‘Hafıza Odası’ isimli sergisi için Diyarbakır'daki geziye katılmaları da haber konusu olmuştu. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun da katıldığı programda Özkök ve Saymaz'ın halay çektiği görüntüler eleştirilmişti. Görüntüleri sosyal Medya adresinden İsmail Küçükkaya yayınlamıştı. Güneştekin'in sergisindeki "Kayıp Alfabe" adlı eserde, faili meçhul cinayetlere kurban giden ya da gözaltında kaybedilen kişilerin isimlerinin bulunduğu sokak, park, meydan tabelaları yer alıyordu. Renkli tabutlardan oluşan "Çürüme" adlı eserin yer aldığı sergide ayrıca 12 Eylül sonrası yapılan işkenceler ile sembolleşen Diyarbakır Cezaevi’nde yaşanılanların anlatıldığı ışık ve ses enstalasyonu da gerçekleştirilmişti.
Editör: Ömür Ünver