BİM, 2022 yılının ilk çeyreğinde 1 milyar 342 milyon TL’lik net dönem kârı elde etti.

Birleşik Mağazalar (BİM), 2022 yılının 1. çeyreğine dair finansallarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) paylaştı. BİM, 2022 yılının ilk çeyreğinde piyasa beklentisi olan 1,2 milyar TL’nin üzerinde 1 milyar 342 milyon TL net dönem kârı elde etti. Böylece, şirketin net kârı yıllık yüzde 96 yükselirken, net kâr marjı yüzde 4,9 oldu. Şirket geçen yılın aynı döneminde 684 milyon TL net dönem kârı elde etmişti. Şirketin satışları geçen yıla göre yüzde 76 oranında artarak yılın ilk üç ayında 27 milyar 267 milyon TL’ye çıktı. Satışların gelirleri, yüksek enflasyon, indirim mağazalarına yönelim ve yeni mağaza açılışları satışları destekledi. Şirketin brüt kârı ise aynı dönemde yüzde 77 artarak 5 milyar 56 milyon TL’ye yükseldi. 2021’nin 4. çeyreğindeki yüksek baz sonrası normalleşen brüt kâr marjı yüzde 18,5 oldu. Şirketin 1. çeyrekteki FVAÖK geliri ise yıllık yüzde 73 yükselerek 2 milyar 284 milyona çıktı. Şirketin mağaza satışı (mağaza başı günlük-TL) çeyreksel bazda yüzde 61 artışla 30.317’ye yükselirken, mağaza sepet hacmi yüzde 45 artışla 51,55’e; mağaza trafiği ise (mağaza başı günlük) yüzde 11 artışla 588’e yükseldi. Diğer taraftan, BİM’in mağaza büyümesi yıllık yüzde 11 artışla toplamda 10.778’e yükseldi. Bu çeyrekte şirket 298 yeni mağaza açılışı gerçekleştirdi. 2022 yılına dair beklentilerini paylaşan firma; satış büyümesini güncelleyerek yüzde 75’e çıkardı. FVAÖK marjı yüzde 8,5; yatırımların satışa oranı ise yüzde 3,2 ile bir önceki döneme paralel tahmin edildi.  
Editör: Ömür Ünver