AYHAN AYDEMİR

YAZARLAR

Adı var kendi yok

Hızlı tren yollarından bahsediyorum…

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı verilerine göre Türkiye’de hızlı tren yapma maliyeti kilometre başına 4.53 milyon dolar…

Buna karşın 1 kilometre otoyol yapma maliyeti 8.16 milyon dolar…

Atatürk’ün demiryollarına verdiği önemi hepimiz biliyoruz…

Atatürk döneminde 1923-1938 arası 2.815 km demiryolu inşa edilmiş…

AKP döneminde ise 1.213 km’si hızlı tren hattı olmak üzere toplam 1.835 km demiryolu yapıldı…

Enerji- yakıt tüketiminin daha az maliyetli olması, otoyolun ömrü 15 yıl iken, demiryolu ömrünün 30 yıl olması, tercihin; hem maliyet, hem de güvenlik olarak demiryolundan yana olmasını işaret ediyor…

xxx

İYİ Parti Yerel Yönetimler Başkan Danışmanı Dr. Suat Sarı’nın sözleri dikkat çekici…

1915 Çanakkale Köprüsü üzerinde ilk planda yer alan tren yolunun iptal edildiğini anlatıyor…

Osmangazi Köprüsü’nde de projede var olan tren yolu iptal edilmiş…

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde tren yolu var…

Ancak Kuzey Marmara üzerinden yapılacak demiryolu yapılmadığı için 5 yıldır çalışmıyormuş…

Yani adları var ama ortada yoklar…

Sarı diyor ki…

Oysa Türkiye trafik yol güvenliği risksiz, ithal fosil yakıta bağlı kalmayan, daha ucuz ve emniyetli yolculuk yapılacak demir yolunu tercih etmeli…

Yatırımların hızlı tren yerine hep vatandaşın bütçesine büyük yük yükleyen pahalı otoyollara akıyor…

-İstanbul – Balıkesir arasındaki 388 km otoyolda araçların köprü ve otoyol için 350 TL artı 300 TL yakıt yani 750 TL ödeyecek…

-İstanbul -Balıkesir tren yolu yapılsaydı, İstanbul-Ankara YHT’de uygulanan ücret ile mukayese edildiğinde, tren bileti en fazla 150 TL olacaktı…

xxx

Dr. Sarı’nın verdiği bilgilerden yola çıkarak kısa bir araştırma yapıyorum…

İstanbul-Balıkesir tren yolu etrafına kurulacak lojistik merkezler ve yapılacak demiryolu kargo taşımacılığı ile nakliyenin, sebze, gıda ve emtia fiyatlarını düşeceği görülüyor…

Kınalı -1915 Çanakkale Köprüsü- Balıkesir otoyolu, mutlaka demiryolu ile desteklenmeli…

Demiryolu Marmaray’dan başlamalı…

Böylece Marmaray Halkalı’dan TEM yanından tesis edilecek hızlı tren ile İstanbul – Silivri (Kınalı) arasında yıllardır halk tarafından talep edilen tren yolu realize edilebilir…

Bu sayede bir trafik kaosu olan Mahmutbey- Esenyurt hattında da vatandaşlar tren ile yolculuğu tercih ederler…

Kınalı-Balıkesir otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü üzerine bir şerit gidiş/geliş hızlı tren yolu konulması için vakit geç değil…

Yanlış kamu özel sektör işbirliği projelerine rağmen otoyol yapımında neden ısrar ediliyor anlamış değilim.

 

Yazarın Diğer Yazıları