Ankara Şehiriçi Özel Halk Otobüsçüleri Esnaf Odası Başkanı Ercan Soydaş, “Her geçen gün artan girdi maliyetleri karşısında esnafımızın dayanacak gücü kalmadı. Yolcu taşıma ücretlerine ciddi bir iyileştirme yapılmalı” dedi.

Ankara Şehiriçi Özel Halk Otobüsçüleri Esnaf Odası Başkanı Ercan Soydaş, aşırı artan girdi maliyetleri karşısında ayakta kalabilmeleri için ulaşım ücretlerine zammın kaçınılmaz olduğunu söyledi. Oda Başkanı Soydaş açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “Ankara'da ulaşım ücretlerine en son zam 2019 yılında yapılmış ve o günden bu yana akaryakıt, yedek parça, bakım, amortisman, personel vs. giderleri olağanüstü artmıştır. Özellikle son dönemde salgının da etkileri ile çok zor günler geçiren esnafımız, Belediyenin destekleri ile araçlarını çalıştırabilmiştir. Son 5 yılda ulaşım ücretlerine sadece 2 kez zam yapıldığı ve bu zamların da çok yüksek oranlarda olmadığı unutulmamalıdır. 2016’da motorinin lt fiyatı 3.82 TL iken tam yolcu ücreti 2,55 TL’ydi. 2021 de bugün  ise motorinin lt fiyatı 7,30 TL, yolcu taşıma ücreti 3,25 TL’dir. Hatta indirimli yolcu taşıma ücretlerine son 5 yılda hiç zam yapılmamıştır. Motorine son 5 yıl içerisinde görüldüğü gibi yüzde yüze yakın bir artış gelmiştir. Fakat, yolcu taşıma ücretine gelen artış motorine gelen artışın yarısından bile azdır. Ayrıca son 5 yıl içerisinde yeni araç maliyetleri, döviz kuru artışları da dikkate alındığında böylece esnafımızın ulaşım ücretlerine neden zam talep ettiği daha net anlaşılacaktır. Aslında nasıl ki devlet her yıl yeniden değerleme, TEFE, TÜFE, enflasyon oranlarını dikkate alarak birçok gelirini güncelliyor, memur ve işçi maaşları her yıl düzenli olarak yine benzer kriterlere göre arttırılıyorsa veya üretim sektörü, perakende sektörü, hizmet sektörü, maliyet artışlarını gerekçe göstererek fiyatlarına zam yapıyorsa, toplu taşımada da her yıl belli kriterlere göre ücretler otomatikman güncellenmelidir. Bu düzenleme yapılırsa bizler her yıl zam isteyen, Belediye de ulaşıma her yıl zam yapan taraf olmayacaktır. İşletme maliyeti çok yüksek olan bu sektörde, her üç kişiden birinin toplu taşımayı ücretsiz kullandığı, büyük kısmının da indirimli faydalandığı göz önüne alınmalıdır. Maliyetlerin olağanüstü arttığı toplu taşımada zam kaçınılmazdır. En önemli ayrıntı ise özel halk otobüsleri yolcu gelirine dayalı çalışmakta ve tüm giderlerini bu gelirlerinden karşılamaktadır. Kısacası geçimini bu işten sağlamaktadır. Tüm bu gerekçeler göz önüne alınarak, ulaşım ücretlerine zam yapılması talebimizin kamuoyu tarafından da anlayışla karşılanmasını umut ediyoruz.”
Editör: Ömür Ünver