Günümüzün sürekli değişen ve yenilenen dünyasında ayakta durabilmek ve sürdürülebilirliklerini sağlamak amacıyla perakende markalarının birçok farklı alanda mücadele etmeleri gerekiyor. Hiç şüphesiz en zorlu alan ise teknoloji ve sosyal medya. Sosyal medya ile ülkeler arasındaki sınırların kalkması ve millennial kuşak ile birlikte “Gösterişçi Tüketim”in sona ermesi hem yeni reklam mecralarına yol açarken hem de sokak modasının yükselişe geçmesine olanak sağlıyor. Lüks markalar artık sosyal medyadaki varlıklarını koruyabilmek adına geleneksel pazarlama stratejilerinden vazgeçiyorlar ve günümüzün giyim kodu olan sokak modasına uygun parçalar üretmek zorunda kalıyorlar. Ve bu sayede 2021'in arzu edilen lüks parçaları listesine de Dior’un çok özel kumaşlarla hazırlanan tamamı el yapımı Haute Couture elbiseleri yerine akıllı telefonların entegre olduğu Maison Margiela çantalar, Balenciaga Track Sneakerlar, fiyatları 7500 dolardan başlayan Swarovski işlemeli Escape Jean pantolonlar giriyor. 1899 yılından günümüze kadar uzanan “Gösterişçi Tüketim”in resmi olarak sona ermesinin arkasında farklı dış etkenler gibi birçok sebep yer alırken hiç şüphesiz ki en etkilisi her geçen gün ekonomiye olan katkıları daha da artan millennial neslin lüks anlayışının önceki nesillere göre oldukça farklı olması. Ancak bu nesil için lüksün tanımı sınırlı sayıda üretilen bir spor ayakkabı ya da pırlanta işlemeli bir Jean pantolona sahip olmaktan çok daha fazlasını içeriyor. O da deneyim ve sağlıklı yaşam. Zamanın en değerli şeylerden biri olduğu dijital çağda kimsenin yaşamadığı deneyimleri yaşamak en büyük lüks olarak gösteriliyor. Günümüzde lüks tüketimin %90’ından fazlasının dijital etkileşimden etkilenerek gerçekleştiğini düşünürsek, moda sektörünün güçlü isimlerinin ilham veren isimlerle yakın dostluğa sahip, dijital dünyanın kurallarını yakından takip eden kişiler olduğunu söyleyebiliriz. Lüks tüketimi en çok etkileyen mecraların başında ise Instagram yer alıyor. Danışmanlık firmalarının verdiği veriler doğrultusunda 2025 yılında lüks sektöründe online satışların 87 milyar dolara varması beklenirken, bu yeni mesleği icra edecek kişilerin dijital iletişim kodlarını iyi bilmesi, tüketicilerin değişen vizyonunu takip edebilmesi ve tüketim konusunda tüketicileri sosyal medyada derinden etkileyecek kişileri (Super modeller, fenomenler, influencerlar gibi) yakından tanıyan sosyal bir çevreye sahip olması büyük önem taşıyor. Modanın tarih boyunca farklı ve özel olabilmek adına bu kadar stratejik adımlar attığına tanık olmamıştık bugüne kadar..  Tabii ki bu, dijital dünyanın yarattığı paradoks sayesinde oluyor.. Dijital dünyanın bol bol keyfini süreceğiniz bir Pazar olması dileğiyle..    
Editör: Ömür Ünver