Türkiye’de moda ve güzellik kategorisinde yapılan internet alışverişleri, 2020 yılında yüzde 42,5 artışla 35 milyar TL’ye ulaştı.

Pandemiyle birlikte online alışverişte yaşanan yükseliş, moda dünyasında dönüşüm başlattı. ‘We Are Social’ın e-ticaret satışlarını analiz ettiği rapora göre, Türkiye’de 2020 yılında internetten yapılan moda ve güzellik kategorisindeki alışverişler yüzde 42,5 artarak, 35 milyar TL’ye ulaştı. Bu tabloda en önemli pay sahibi, bugüne kadar büyük moda markaları arasında kendini göstermekte zorlanan butiklerin aktif tanıtım ve pazarlama faaliyetleri oldu. Dijital pazarlama stratejisini doğru değerlendiren ve markalarını büyütmek için stratejiler geliştiren Ragibesa Kurucusu Ragibe Şahin, “Pandemi, özgün ve fark yaratan tasarımlarını geniş kitlelerle buluşturmak isteyen girişimcileri cesaretlendirerek büyümelerinin önünü açtı. Moda dünyasında yaratıcılığın bir adım daha öne çıktığı bu süreçte, dijital çağa entegre olmayı başararak ayakta kalmaya gayret ettiler ve gösterdiler ki doğru adımları atanlar hedeflerine ulaşmaya her zaman yakındır” diye konuştu.

Cesur davranabilenlerin dönemi

Yeni kurulmuş bir moda markası olmalarına rağmen dijitale verdikleri ağırlıkla kısa zamanda büyüdüklerini ifade eden Ragibe Şahin, “Bu süreçte gördük ki modada pandemiden cesaret alabilenlerin dönemi başladı. Bu kapsamda biz de hem markamızı olgunlaştırmaya hem de koleksiyon tanıtımlarımızla fark yarat-maya odaklandık. Dijital kanalları önceliklendirirken, tanıtım çalışmalarımız için tasarımlarımızın çizgisini ve kalitesini yansıtan, cazibeli mekanlarda profesyonel çekim ve defileler gerçekleştirdik” dedi. Tanıtım çalışmalarında ilkbahar yaz koleksiyonuna odaklandıklarına değinen Ragibe Şahin, “Pandemiyle birlikte daha fazla önem kazanan doğa ve yaşamın enerjisinden ilham alarak hazırladığımız 2021 İlkbahar Yaz Koleksiyonumuzun çekimleri için, ambiyansıyla koleksiyonumuzla uyum sağlayan Galata’daki Zülfaris Müzesi’nin tarihi atmosferini tercih ettik. Defilede modelliği ise Çağla Cömertgil yaptı. Düzenlediğimiz defilede, mekanın ruhuna uygun, tasarımlarımızın romantik dokusunu yansıtan özel aksesuarlar da kullanarak özgün bir sunum ve büyüleyici bir defile gerçekleştirdik” diye konuştu. Kaliteli işçilik ve kumaş seçiminin marka tasarımlarının olmazsa olmazları ara-sında yer aldığını kaydeden Ragibe Şahin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Modern kadınlara hitap eden tasarımlardan oluşan koleksiyonumuzda, zarafeti güçle birleştirerek kadınların içinde yer alan sonsuz enerjiyi ortaya çıkarmaya odaklandık. Feminen ve zarif detayları bir araya getirdik. Dantelli, simli, payetli gibi ağır kumaşlarda gösterişli, zengin ve asil renkleri tercih ederek şehirli kadının tarzını yeniden tanımladık. Derin yırtmaç ve bel dekolteleriyle de her zaman sıra dışı ve göz alıcı olmak isteyen kadınlara seslendik."    
Editör: Ömür Ünver